Arranco el Invierno conocé nuestras increíbles ofertas y promociones en miles de libro  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Islamic Schools in Modern Turkey (Cambridge Middle East Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781107529793

Islamic Schools in Modern Turkey (Cambridge Middle East Studies) (en Inglés)

Iren Ozgur (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Islamic Schools in Modern Turkey (Cambridge Middle East Studies) (en Inglés) - Iren Ozgur

Libro Nuevo

$ 83.323

$ 104.153

Ahorras: $ 20.831

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 17 de Julio y el Miércoles 31 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Islamic Schools in Modern Turkey (Cambridge Middle East Studies) (en Inglés)"

In recent years, the Islamization of Turkish politics and public life has been the subject of much debate in Turkey and the West. This book makes an important contribution to those debates by focusing on a group of religious schools, known as Imam-Hatip schools, founded a year after the Turkish Republic, in 1924. At the outset, the main purpose of Imam-Hatip schools was to train religious functionaries. However, in the ensuing years, the curriculum, function, and social status of the schools have changed dramatically. Through ethnographic and textual analysis, the book explores how Imam-Hatip school education shapes the political socialization of the schools' students, those students' attitudes and behaviors, and the political and civic activities of their graduates. The book also examines the informal, but highly influential, modes of education, communication, and networking that appear in and around the schools. By mapping the schools' connections to Islamist politicians and civic leaders, the book sheds light on the significant, yet often overlooked, role that the schools and their communities play in Turkey's Islamization at the high political and grassroots levels. The book also provides comparative perspectives on Islamic movements by discussing the implementation of the Imam-Hatip school model in other countries, such as Pakistan and Afghanistan, which seek to reform their Islamic schools as a means to curb religious extremism.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes