Feria del libro importado hasta con 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation (Cambridge Studies in Film) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.0 cm
Peso
0.27 kg.
ISBN
0521108543
ISBN13
9780521108546
N° edición
1

Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation (Cambridge Studies in Film) (en Inglés)

Allan Casebier (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation (Cambridge Studies in Film) (en Inglés) - Casebier, Allan

Libro Nuevo

$ 46.068

$ 76.779

Ahorras: $ 30.712

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 15 de Julio y el Lunes 29 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Film and Phenomenology: Towards a Realist Theory of Cinematic Representation (Cambridge Studies in Film) (en Inglés)"

In Film and Phenomenology, Allan Casebier develops a theory of representation first indicated in the writings of the father of phenomenology, Edmund Husserl, and then applies it to the case of cinematic representation. This work provides one of the clearest expositions of Husserl's highly influential but often obscure thought. It also demonstrates the power of phenomenology to illuminate the experience of the art form unique to the twentieth-century cinema. Film and Phenomenology is intended as an antidote to all hitherto existing theories about the nature of cinematic representation, whether issuing from classic sources such as the film theory of Andre Bazin or the post-structuralist synthesis of Lacanian psychoanalysis, Barthesian textual analysis and Metzean cine-semiotics. Casebier shows how a phenomenological account of representation will further the aims of any film theory. Developing a viable feminist film theory, legitimising the documentary, answering the challenge of Derridean deconstruction, properly theorising narrativity, Film and Phenomenology argues that theory of film must be Realist both with respect to epistemology and ontological issues. In this way, this work runs contrary to the whole course of contemporary film theory, which has been deeply anti-Realist.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes