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portada Derrida and Autobiography Paperback (Literature, Culture, Theory) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
1995
Idioma
Inglés
N° páginas
212
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0521465818
ISBN13
9780521465816

Derrida and Autobiography Paperback (Literature, Culture, Theory) (en Inglés)

Smith (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Derrida and Autobiography Paperback (Literature, Culture, Theory) (en Inglés) - Smith

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "Derrida and Autobiography Paperback (Literature, Culture, Theory) (en Inglés)"

The work of Jacques Derrida can be seen to reinvent most theories; here Robert Smith offers a reading of the philosophy of Derrida and an investigation of theories of autobiography. Smith argues that for Derrida autobiography is not so much a general condition of thought as a general condition of writing that mocks any self-centered finitude of living and dying. In this context, Smith thinks through Derrida's texts in a new way, and finds new perspectives to analyze classical writers including Hegel, Nietzsche, Kierkegaard, Freud and de Man.

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