Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Confronting School Violence: A Synthesis of six Decades of Research (Elements in Criminology) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
75
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 0.5 cm
Peso
0.14 kg.
ISBN13
9781108799850

Confronting School Violence: A Synthesis of six Decades of Research (Elements in Criminology) (en Inglés)

Travis C. Pratt (Autor) · Jillian J. Turanovic (Autor) · Teresa C. Kulig (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Confronting School Violence: A Synthesis of six Decades of Research (Elements in Criminology) (en Inglés) - Turanovic, Jillian J. ; Pratt, Travis C. ; Kulig, Teresa C.

Libro Físico

$ 56.171

$ 70.213

Ahorras: $ 14.043

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Confronting School Violence: A Synthesis of six Decades of Research (Elements in Criminology) (en Inglés)"

School violence is a significant social concern. To better understand its sources, a comprehensive meta-analysis of the school violence and victimization literature was undertaken. Across 761 studies, the relative effects of 30 different individual, school, and community level correlates were assessed (8,790 effect size estimates). Violence and victimization were conceptualized broadly to include various forms of aggression and crime at school. The results revealed that the strongest correlates of school violence perpetration were antisocial behavior, deviant peers, antisocial attitudes, victimization, and peer rejection; and that the strongest correlates of school victimization were prior/other victimization, social competence, risk avoidance, antisocial behavior, and peer rejection. Extracurricular activities and school security devices had among the weakest associations in the meta-analysis, and several traditional criminological predictors did not perform well in the school context. We conclude with recommendations for theory, future research, and policy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes