HOT WEEK - Seguimos! Hasta 30% en importados + Envio gratis en compras mayores a $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Hollywood jim Crow: The Racial Politics of the Movie Industry (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
236
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.6 x 15.2 x 1.8 cm
Peso
0.36 kg.
ISBN13
9781479847877

The Hollywood jim Crow: The Racial Politics of the Movie Industry (en Inglés)

Maryann Erigha (Autor) · New York University Press · Tapa Blanda

The Hollywood jim Crow: The Racial Politics of the Movie Industry (en Inglés) - Erigha, Maryann

Libro Nuevo

$ 58.625

$ 83.750

Ahorras: $ 25.125

30% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Hollywood jim Crow: The Racial Politics of the Movie Industry (en Inglés)"

The story of racial hierarchy in the American film industry The #OscarsSoWhite campaign, and the content of the leaked Sony emails which revealed, among many other things, that a powerful Hollywood insider didn't believe that Denzel Washington could "open" a western genre film, provide glaring evidence that the opportunities for people of color in Hollywood are limited. In The Hollywood Jim Crow, Maryann Erigha tells the story of inequality, looking at the practices and biases that limit the production and circulation of movies directed by racial minorities. She examines over 1,300 contemporary films, specifically focusing on directors, to show the key elements at work in maintaining "the Hollywood Jim Crow." Unlike the Jim Crow era where ideas about innate racial inferiority and superiority were the grounds for segregation, Hollywood's version tries to use economic and cultural explanations to justify the underrepresentation and stigmatization of Black filmmakers. Erigha exposes the key elements at work in maintaining Hollywood's racial hierarchy, namely the relationship between genre and race, the ghettoization of Black directors to black films, and how Blackness is perceived by the Hollywood producers and studios who decide what gets made and who gets to make it. Erigha questions the notion that increased representation of African Americans behind the camera is the sole answer to the racial inequality gap. Instead, she suggests focusing on the obstacles to integration for African American film directors. Hollywood movies have an expansive reach and exert tremendous power in the national and global production, distribution, and exhibition of popular culture. The Hollywood Jim Crow fully dissects the racial inequality embedded in this industry, looking at alternative ways for African Americans to find success in Hollywood and suggesting how they can band together to forge their own career paths.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes