Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Fertile Debate. Affective Exploration of a Controversy (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
226
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.2 cm
Peso
0.32 kg.
ISBN13
9781848904378

The Fertile Debate. Affective Exploration of a Controversy (en Inglés)

Claire Polo (Autor) · College Publications · Tapa Blanda

The Fertile Debate. Affective Exploration of a Controversy (en Inglés) - Polo, Claire

Libro Nuevo

$ 60.061

$ 63.222

Ahorras: $ 3.161

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 12 de Agosto y el Lunes 26 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Fertile Debate. Affective Exploration of a Controversy (en Inglés)"

Fertile rather than sterile, what makes constructive debate possible? How to reason together at tackling such a vital issue as drinking water management? Claire Polo here presents textbook case diving into the argumentative mechanisms of discussions among teenagers from Mexican, US and French schools. Challenges are huge on this socio-scientific global problem, and no preexisting correct answer is to be found. Through a deep linguistic approach, this study reveals how associating knowledge with other cognitive resources is necessary to explore a controversy, recognizing the importance of values and emotions. Beyond the student, the person; beyond a task, a group: whenever identity and relational dynamics are favorable, collective reasoning may occur, producing cognitive advancement for each participant. Anyone searching how to better apprehend a complex issue or to share and imagine alternatives through social interaction might draw lessons from this research. Paying attention to the construction of young people's speech and opinions, this book offers great food for thought about learning and teaching nothing less than democracy. Claire Polo is a permanent teacher and researcher at the Institute of Educational Sciences and Practices (ISPEF) at Lyon 2 University, in France. At the crossroads of the linguistic sciences and the learning sciences, she develops research on argumentation and the socioaffective dimensions of educational interactions.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes