menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada the arts and emergent bilingual youth: building culturally responsive, critical and creative education in school and community contexts (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2013
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 15.7 x 1.8 cm
Peso
0.44 kg.
ISBN
0415509734
ISBN13
9780415509732

the arts and emergent bilingual youth: building culturally responsive, critical and creative education in school and community contexts (en Inglés)

Sharon Verner Chappell (Autor) · Christian J. Faltis (Autor) · Routledge · Tapa Dura

the arts and emergent bilingual youth: building culturally responsive, critical and creative education in school and community contexts (en Inglés) - Chappell, Sharon Verner ; Faltis, Christian J.

Libro Nuevo

$ 204.164

$ 340.273

Ahorras: $ 136.109

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "the arts and emergent bilingual youth: building culturally responsive, critical and creative education in school and community contexts (en Inglés)"

The Arts and Emergent Bilingual Youth offers a critical sociopolitical perspective on working with emerging bilingual youth at the intersection of the arts and language learning. Utilizing research from both arts and language education to explore the ways they work in tandem to contribute to emergent bilingual students' language and academic development, the book analyzes model arts projects to raise questions about "best practices" for and with marginalized bilingual young people, in terms of relevance to their languages, cultures, and communities as they envision better worlds. A central assumption is that the arts can be especially valuable for contributing to English learning by enabling learners to experience ideas, patterns, and relationship (form) in ways that lead to new knowledge (content). Each chapter features vignettes showcasing current projects with ELL populations both in and out of school and visual art pieces and poems, to prompt reflection on key issues and relevant concepts and theories in the arts and language learning. Taking a stance about language and culture in English learners' lives, this book shows the intimate connections among art, narrative, and resistance for addressing topics of social injustice.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes