Feria del libro importado hasta con 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Supplementary Schools and Ethnic Minority Communities: A Social Positioning Perspective (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
235
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.6 cm
Peso
0.45 kg.
ISBN13
9781137500564

Supplementary Schools and Ethnic Minority Communities: A Social Positioning Perspective (en Inglés)

Amanda Simon (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Dura

Supplementary Schools and Ethnic Minority Communities: A Social Positioning Perspective (en Inglés) - Simon, Amanda

Libro Nuevo

$ 79.161

$ 131.935

Ahorras: $ 52.774

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 14 de Agosto y el Miércoles 28 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Supplementary Schools and Ethnic Minority Communities: A Social Positioning Perspective (en Inglés)"

This book provides a unique perspective into the world of supplementary schooling, exploring both the social positioning of these schools and the ethnic minority communities they serve. The author presents a close examination of the establishment and functioning of supplementary schools which offers a fresh and novel insight into acculturation processes. Drawing on empirical data gathered from staff interviews, classroom observations and interactive recordings, this book explores the operation of supplementary schools as sites of identity construction where the community identities are preserved, defended, renegotiated and reconstructed. The various modes of construction are indicative of the acculturation experiences of ethnic minority communities and the ways in which these communities negotiate residence in one country whilst having roots in another. This book therefore offers a revealing conceptualization of supplementary schools, not merely as educational spaces, but socio-political enterprises that are situated within and respond to various historical, social and political contexts. This pioneering work will appeal to students and scholars in the fields of education, migration and identity.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes