Celebramos el mes del libro con hasta 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Sounds French: Globalization, Cultural Communities and pop Music, 1958-1980 (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
248
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780199377060
N° edición
1

Sounds French: Globalization, Cultural Communities and pop Music, 1958-1980 (en Inglés)

Jonathyne Briggs (Autor) · Oxford University Press · Tapa Dura

Sounds French: Globalization, Cultural Communities and pop Music, 1958-1980 (en Inglés) - Jonathyne Briggs

Libro Nuevo

$ 97.971

$ 163.285

Ahorras: $ 65.314

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Sounds French: Globalization, Cultural Communities and pop Music, 1958-1980 (en Inglés)"

Sounds French examines the history of popular music in France between the arrival of rock and roll in 1958 and the collapse of the first wave of punk in 1980, and the connections between musical genres and concepts of community in French society. During this period, scholars have tended to view the social upheavals associated with postwar reconstruction as part of debates concerning national identity in French culture and politics, a tendency that developed from political figures' and intellectuals' concerns with French national identity. In this book, author Jonathyne Briggs reorients the scholarship away from an exclusive focus on national identity and instead towards an investigation of other identities that develop as a result of the increased globalization of culture. Popular music, at once individual and communal, fixed and plastic, offers an illuminating window into such transformations in social structures through the ways in which musicians, musical consumers, and critical intermediaries re-imagined themselves as part of novel cultural communities, whether local, national, or supranational in nature. Briggs argues that national identity was but one of a panoply of identities in flux during the postwar period in France, demonstrating that the development of hybridized forms of popular music provided the French with a method for expressing and understanding that flux. Drawing upon an array of printed and aural sources, including music publications, sound recordings, record sleeves, biographies, and cultural criticism, Sounds French is an essential new look at popular music in postwar France.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes