menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Social Consequences of Testing for Language-Minoritized Bilinguals in the United States (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
176
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781788922692

Social Consequences of Testing for Language-Minoritized Bilinguals in the United States (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés)

Jamie L. Schissel (Autor) · Multilingual Matters · Tapa Blanda

Social Consequences of Testing for Language-Minoritized Bilinguals in the United States (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés) - Jamie L. Schissel

Libro Físico

$ 65.221

$ 108.702

Ahorras: $ 43.481

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Viernes 26 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Social Consequences of Testing for Language-Minoritized Bilinguals in the United States (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés)"

This book constructs a historical narrative to examine the social consequences of testing faced by language-minoritized bilinguals in the United States. These consequences are understood with respect to what language-minoritized bilinguals faced when they have sought (1) access to civic participation (2) entry into the United States, (3) education in K-12 Schools, and (4) higher education opportunities. By centering the test-taker perspective with a use-oriented testing approach, the historical narrative describes the cumulative nature of these consequences for this community of individuals, which demonstrates how the mechanism of testing – often in conjunction with other structural and political forces – has contributed to the historic, systemic marginalization of language-minoritized bilinguals in the United States. By viewing these experiences with respect to consequential validity, the book poses questions to those involved in testing to not only acknowledge these histories, but to actively and explicitly incorporate efforts to dismantle these legacies of discrimination. The conclusions drawn from the historical analysis add an important perspective for educators and researchers concerned with inequities in the testing of language-minoritized bilinguals.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes