Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Roman Tragedy: Theatre to Theatricality (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2009
Idioma
Inglés
N° páginas
211
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.75
ISBN
9780292722200
ISBN13
9780292722200

Roman Tragedy: Theatre to Theatricality (en Inglés)

Mario Erasmo (Autor) · University Of Texas Press · Tapa Blanda

Roman Tragedy: Theatre to Theatricality (en Inglés) - Mario Erasmo

Libro Nuevo

$ 66.225

$ 82.782

Ahorras: $ 16.556

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Roman Tragedy: Theatre to Theatricality (en Inglés)"

Roman tragedies were written for over three hundred years, but only fragments remain of plays that predate the works of Seneca in the mid-first century C.E., making it difficult to define the role of tragedy in ancient Roman culture. Nevertheless, in this pioneering book, Mario Erasmo draws on all the available evidence to trace the evolution of Roman tragedy from the earliest tragedians to the dramatist Seneca and to explore the role played by Roman culture in shaping the perception of theatricality on and off the stage. Performing a philological analysis of texts informed by semiotic theory and audience reception, Erasmo pursues two main questions in this study: how does Roman tragedy become metatragedy, and how did off-stage theatricality come to compete with the theatre? Working chronologically, he looks at how plays began to incorporate a rhetoricized reality on stage, thus pointing to their own theatricality. And he shows how this theatricality, in turn, came to permeate society, so that real events such as the assassination of Julius Caesar took on theatrical overtones, while Pompey's theatre opening and the lavish spectacles of the emperor Nero deliberately blurred the lines between reality and theatre. Tragedy eventually declined as a force in Roman culture, Erasmo suggests, because off-stage reality became so theatrical that on-stage tragedy could no longer compete.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes