Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Public Policy in a Divided Society: Schooling, Culture and Identity in Northern Ireland (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
160
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
0.45 kg.
ISBN13
9781138331808
N° edición
1

Public Policy in a Divided Society: Schooling, Culture and Identity in Northern Ireland (en Inglés)

Alex McEwen (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Public Policy in a Divided Society: Schooling, Culture and Identity in Northern Ireland (en Inglés) - McEwen, Alex

Libro Nuevo

$ 125.281

$ 156.601

Ahorras: $ 31.320

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 02 de Julio y el Jueves 18 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Public Policy in a Divided Society: Schooling, Culture and Identity in Northern Ireland (en Inglés)"

First published in 1999, this volume is focused on the framing and implementation of public policy in education in a society with deeply entrenched cultural and political identities as expressed by Protestants and Catholics through their different schooling systems. The problems and prospects of reconciling political and ethnic conflict in Northern Ireland are analyzed from the viewpoints of the chief power groups which influence and direct public policy including: the churches, government departments; nationalist and unionist politicians and educationalists. The book breaks new ground through interviews with representatives of these groups providing new insights into the ideological background of the ways in which education policy is set, involving the protection, recognition and reconciliation of cultural and religious differences. Interviews explore specific issues such as the creation of religiously integrated schools and the policy implications of 'Direct Rule' from the Westminster parliament after the suspension of the Stormont government in 1972. The book also provides an analysis of aspects of the troubles in N.I. involving wider issues of human rights and religious freedoms expressed through a religiously and culturally segregated schooling system set against the state's responsibility to create and sustain a stable and equitable society.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes