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portada Producing Mass Entertainment: The Serial Life of the Yellow kid (Studies in Comics and Cartoons) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
264
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780814255605
N° edición
1

Producing Mass Entertainment: The Serial Life of the Yellow kid (Studies in Comics and Cartoons) (en Inglés)

Christina Meyer (Autor) · Ohio State University Press · Tapa Blanda

Producing Mass Entertainment: The Serial Life of the Yellow kid (Studies in Comics and Cartoons) (en Inglés) - Christina Meyer

Libro Nuevo

$ 59.025

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  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
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Reseña del libro "Producing Mass Entertainment: The Serial Life of the Yellow kid (Studies in Comics and Cartoons) (en Inglés)"

Emerging mass culture in nineteenth-century America was in no small way influenced by the Yellow Kid, one of the first popular, serial comic figures circulating Sunday supplements. Though comics existed before, it was through the growing popularity of full-color illustrations printed in such city papers as Inter Ocean (Chicago) and the World (New York) and the implementation of regular, weekly publications of the extra sections that comics became a mass-produced, mass-distributed staple of American consumerism. It was against this backdrop that one of the first popular, serial comic figures was born: the Yellow Kid.  Producing Mass Entertainment: The Serial Life of the Yellow Kid offers a new take on the emergence of the Yellow Kid comic figure, looking closely at the mass appeal and proliferation of the Yellow Kid across different media. Christina Meyer identifies the aesthetic principles of newspaper comics and examines the social agents—advertising agencies, toy manufacturers, actors, retailers, and more—responsible for the Yellow Kid’s successful career. In unraveling the history of comic characters in capitalist consumer culture, Meyer offers new insights into the creation and dissemination of cultural products, reflecting on modern artistic and merchandising phenomena.  

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Preguntas frecuentes sobre el libro

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Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
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El libro está escrito en Inglés.
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La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

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