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portada Physics of Turbulent jet Ignition: Mechanisms and Dynamics of Ultra-Lean Combustion (Springer Theses) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
236
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9783030094409
Categorías

Physics of Turbulent jet Ignition: Mechanisms and Dynamics of Ultra-Lean Combustion (Springer Theses) (en Inglés)

Sayan Biswas (Autor) · Springer · Tapa Blanda

Physics of Turbulent jet Ignition: Mechanisms and Dynamics of Ultra-Lean Combustion (Springer Theses) (en Inglés) - Sayan Biswas

Libro Nuevo

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  • Estado: Nuevo
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Reseña del libro "Physics of Turbulent jet Ignition: Mechanisms and Dynamics of Ultra-Lean Combustion (Springer Theses) (en Inglés)"

This book focuses on developing strategies for ultra-lean combustion of natural gas and hydrogen, and contributes to the research on extending the lean flammability limit of hydrogen and air using a hot supersonic jet. The author addresses experimental methods, data analysis techniques, and results throughout each chapter and: Explains the fundamental mechanisms behind turbulent hot jet ignition using non-dimensional analysisExplores ignition characteristics by impinging hot jet and multiple jets in relation to better controllability and lean combustionExplores how different instability modes interact with the acoustic modes of the combustion chamber.This book provides a potential answer to some of the issues that arise from lean engine operation, such as poor ignition, engine misfire, cycle-to-cycle variability, combustion instability, reduction in efficiency, and an increase in unburned hydrocarbon emissions. This thesis was submitted to and approved by Purdue University.

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