Llego la Feria del Libro a Buscalibre hasta -10% Dcto en miles de libros!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Opera and the Morbidity of Music (New York Review Books Collections) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2008
Idioma
Inglés
N° páginas
373
Encuadernación
Tapa Dura
Peso
1
ISBN
1590172655
ISBN13
9781590172650
N° edición
1

Opera and the Morbidity of Music (New York Review Books Collections) (en Inglés)

Joseph Kerman (Autor) · Nyrb Collections · Tapa Dura

Opera and the Morbidity of Music (New York Review Books Collections) (en Inglés) - Joseph Kerman

Libro Nuevo

$ 47.016

$ 58.771

Ahorras: $ 11.754

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Opera and the Morbidity of Music (New York Review Books Collections) (en Inglés)"

The death of classical music, the distinguished critic and musicologist Joseph Kerman declares, is “a tired, vacuous concept that will not die.” In this wide-ranging collection of essays and reviews, Kerman examines the ongoing vitality of the classical music tradition, from the days of Guillaume Dufay, John Taverner, and William Byrd to contemporary operas by Philip Glass and John Adams.Here are enlightening investigations of the lives and works of the greatest composers: Bach and his Well-Tempered Clavier, Mozart’s and Beethoven’s piano concertos, Schubert’s songs, Wagner’s and Verdi’s operas. Kerman discusses The Magic Flute as well as productions of the Monteverdi operas in Brooklyn and the Ring in San Francisco and Bayreuth. He also includes remembrances of Maria Callas and Carlos Kleiber that make clear why they were such extraordinary musicians.Kerman argues that predictions—let alone assumptions—of the death of classical music are not a new development but part of a cultural transformation that has long been with us. Always alert to the significance of historical changes, from the invention of music notation to the advent of recording, he proposes that the place to look for renewal of the classical music tradition in America today is in opera—in a flood of new works, the rediscovery of long-forgotten ones, and innovative productions by companies large and small. Written for a general audience rather than for experts, Kerman’s essays invite readers to listen afresh and to engage with his insights into how music works. “His gift is so uncommon as to make one sad,” Alex Ross has said.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes