Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Neoliberal Nonfictions: The Documentary Aesthetic From Joan Didion to Jay-Z (Cultural Frames, Framing Culture) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
194
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780813944166

Neoliberal Nonfictions: The Documentary Aesthetic From Joan Didion to Jay-Z (Cultural Frames, Framing Culture) (en Inglés)

Daniel Worden (Autor) · University Of Virginia Press · Tapa Blanda

Neoliberal Nonfictions: The Documentary Aesthetic From Joan Didion to Jay-Z (Cultural Frames, Framing Culture) (en Inglés) - Daniel Worden

Libro Nuevo

$ 72.543

$ 90.679

Ahorras: $ 18.136

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Neoliberal Nonfictions: The Documentary Aesthetic From Joan Didion to Jay-Z (Cultural Frames, Framing Culture) (en Inglés)"

With the ascendancy of neoliberalism in American culture beginning in the 1960s, the political structures governing private lives became more opaque and obscure. Neoliberal Nonfictions argues that a new style of documentary art emerged to articulate the fissures between individual experience and reality in the era of finance capitalism. In this wide-ranging study, Daniel Worden touches on issues ranging from urban poverty and criminal justice to environmental collapse and international politics. He examines the impact of local struggles and global markets on music, from D. A. Pennebaker's infamous Dylan documentary Dont Look Back to Kendrick Lamar's breakthrough album Good Kid, M.A.A.D. City. He details the emergence of the hustler as an icon of neoliberal individualism in Jay-Z's autobiography Decoded, Alex Haley's Autobiography of Malcom X, and Hunter S. Thompson's "gonzo" journalism. He looks at how contemporary works such as Maggie Nelson's memoir The Red Parts and Taryn Simon's photography series The Innocents challenge the moral simplifications of traditional true crime writing. In his conclusion, he explores the dominance of memoir as a literary mode in the neoliberal era, particularly focusing on works by Joan Didion and Dave Eggers. Documentary has become the aesthetic of our age, harnessing the irreconcilable distance between individual and society as a site for aesthetic experimentation across media, from journalism and photography to memoir, music, and film. Both a symptom of and a response to the emergence of economic neoliberalism, the documentary aesthetic is central to how we understand ourselves and our world today.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes