Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Movement as Meaning in Experimental Cinema: The Musical Poetry of Motion Pictures Revisited (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
344
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781501349652
Categorías

Movement as Meaning in Experimental Cinema: The Musical Poetry of Motion Pictures Revisited (en Inglés)

Daniel Barnett (Autor) · Continnuum 3Pl · Tapa Blanda

Movement as Meaning in Experimental Cinema: The Musical Poetry of Motion Pictures Revisited (en Inglés) - Daniel Barnett

Libro Nuevo

$ 79.149

$ 131.914

Ahorras: $ 52.766

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 21 de Junio y el Viernes 05 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Movement as Meaning in Experimental Cinema: The Musical Poetry of Motion Pictures Revisited (en Inglés)"

Movement as Meaning in Experimental Cinema offers sweeping and cogent arguments as to why analytic philosophers should take experimental cinema seriously as a medium for illuminating mechanisms of meaning in language. Using the analogy of the movie projector, Barnett deconstructs all communication acts into functions of interval, repetition and context. He describes how Wittgenstein's concepts of family resemblance and language games provide a dynamic perspective on the analysis of acts of reference. He then develops a hyper-simplified formula of movement as meaning to discuss, with true equivalence, the process of reference as it occurs in natural language, technical language, poetic language, painting, photography, music, and of course, cinema. Barnett then applies his analytic technique to an original perspective on cine-poetics based on Paul Valery's concept of omnivalence, and to a projection of how this style of analysis, derived from analog cinema, can help us clarify our view of the digital mediasphere and its relation to consciousness. Informed by the philosophy of Quine, Dennett, Merleau-Ponty as well as the later work of Wittgenstein, among others, he uses the film work of Stan Brakhage, Tony Conrad, A.K. Dewdney, Nathaniel Dorsky, Ken Jacobs, Owen Land, Saul Levine, Gregory Markopoulos Michael Snow, and the poetry of Basho, John Cage, John Cayley and Paul Valery to illustrate the power of his unique perspective on meaning.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes