Feria del libro importado hasta con 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Kantian Genesis of the Problem of Scientific Education: Emergence, Development and Future Prospects (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
202
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781138393370
N° edición
1

Kantian Genesis of the Problem of Scientific Education: Emergence, Development and Future Prospects (en Inglés)

Rasoul Nejadmehr (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Kantian Genesis of the Problem of Scientific Education: Emergence, Development and Future Prospects (en Inglés) - Nejadmehr, Rasoul

Libro Nuevo

$ 128.081

$ 213.468

Ahorras: $ 85.387

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 31 de Julio y el Viernes 16 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Kantian Genesis of the Problem of Scientific Education: Emergence, Development and Future Prospects (en Inglés)"

Kantian Genesis of the Problem of Scientific Education terms the dominant educational paradigm of our time as scientific education and subjects it to historical analysis to bring its tacit racial, colonial and Eurocentric biases into view. Using archaeology and genealogy as tools of investigation, it traces the emergence of scientific education and related racial and colonial inequities in Western modernity, especially in the works of the defining figure of Western Enlightenment, Immanuel Kant.The book addresses the key role played by Kant in establishing a Eurocentric rational notion of the human being. It also reveals genealogical continuities between Kantian and neoliberal rationality of the all-embracing market of today. It discusses several strategies for resistance against the imperial rationality based on decolonial and postcolonial perspectives and suggests basic principles for a shift of paradigm in education, including shifts in our understanding of the notions of criticism, freedom, the universal, art and the human being. This book will be of great interest for academics and researchers and post graduate students in the fields of education, philosophy, and philosophy of education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes