Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Envisioning Black Feminist Voodoo Aesthetics: African Spirituality in American Cinema (Black Diasporic Worlds: Origins and Evolutions From new World Slaving) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781498523301

Envisioning Black Feminist Voodoo Aesthetics: African Spirituality in American Cinema (Black Diasporic Worlds: Origins and Evolutions From new World Slaving) (en Inglés)

Kameelah Martin (Autor) · Lexington · Tapa Blanda

Envisioning Black Feminist Voodoo Aesthetics: African Spirituality in American Cinema (Black Diasporic Worlds: Origins and Evolutions From new World Slaving) (en Inglés) - Kameelah Martin

Libro Nuevo

$ 127.900

$ 134.631

Ahorras: $ 6.732

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 03 de Julio y el Miércoles 17 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Envisioning Black Feminist Voodoo Aesthetics: African Spirituality in American Cinema (Black Diasporic Worlds: Origins and Evolutions From new World Slaving) (en Inglés)"

In the twenty-first century, American popular culture increasingly makes visible the performance of African spirituality by black women. Disney's Princess and the Frog and Pirates of the Caribbean franchise are two notable examples. The reliance on the black priestess of African-derived religion as an archetype, however, has a much longer history steeped in the colonial othering of Haitian Vodou and American imperialist fantasies about so-called `black magic'. Within this cinematic study, Martin unravels how religious autonomy impacts the identity, function, and perception of Africana women in the American popular imagination. Martin interrogates seventy-five years of American film representations of black women engaged in conjure, hoodoo, obeah, or Voodoo to discern what happens when race, gender, and African spirituality collide. She develops the framework of Voodoo aesthetics, or the inscription of African cosmologies on the black female body, as the theoretical lens through which to scrutinize black female religious performance in film. Martin places the genre of film in conversation with black feminist/womanist criticism, offering an interdisciplinary approach to film analysis. Positioning the black priestess as another iteration of Patricia Hill Collins' notion of controlling images, Martin theorizes whether film functions as a safe space for a racial and gendered embodiment in the performance of African diasporic religion. Approaching the close reading of eight signature films from a black female spectatorship, Martin works chronologically to express the trajectory of the black priestess as cinematic motif over the last century of filmmaking. Conceptually, Martin recalibrates the scholarship on black women and representation by distinctly centering black women as ritual specialists and Black Atlantic spirituality on the silver screen.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes