Estamos de festejo solo por hoy hasta 40% Dcto + envio gratis en todos los libros!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Educating Adolescent Newcomers in the Superdiverse Midwest: Multilingual Students in English-Centric Contexts: 124 (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
216
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9781788927567
Categorías

Educating Adolescent Newcomers in the Superdiverse Midwest: Multilingual Students in English-Centric Contexts: 124 (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés)

Brian David Seilstad (Autor) · Multilingual Matters · Tapa Blanda

Educating Adolescent Newcomers in the Superdiverse Midwest: Multilingual Students in English-Centric Contexts: 124 (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés) - Brian David Seilstad

Libro Nuevo

$ 53.060

$ 88.433

Ahorras: $ 35.373

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 19 de Julio y el Martes 30 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Educating Adolescent Newcomers in the Superdiverse Midwest: Multilingual Students in English-Centric Contexts: 124 (Bilingual Education & Bilingualism) (en Inglés)"

This book juxtaposes superdiversity with the reality of English-centricity in the United States, set against the long-standing challenges regarding migration and language policy in the US, most recently underlined by Donald Trump’s 2016 election win and subsequent aggressive and partially successful attempts to limit migration. The book explores the history, policies, and practices of an adolescent newcomer program in Central Ohio, in the US Midwest, that seeks to provide an equitable and engaging education to its students. It addresses, on the one hand, positive, progressive institutional responses, including an embrace of translanguaging and a willingness to acknowledge and build on students’ languacultural backgrounds. On the other hand, the book explores the effects of inconsistent, inefficient and sometimes nonsensical patterns in these responses. The book analyzes student outcomes and argues that, although some students are well-served by the program, tensions in the program lead to uneven, and even troubling, behavior and results, ranging from poor academic performance to dropping out. Finally, the book addresses ongoing evolutions and debates to the program and their potential to realize the program's aspirations.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes