Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Economic assessment of pearl millet commercialization among farmers (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
96
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 0.6 cm
Peso
0.15 kg.
ISBN13
9786138480877

Economic assessment of pearl millet commercialization among farmers (en Inglés)

Modibo Guindo (Autor) · Editions Universitaires Europeennes · Tapa Blanda

Economic assessment of pearl millet commercialization among farmers (en Inglés) - Guindo, Modibo

Libro Nuevo

$ 102.023

$ 127.529

Ahorras: $ 25.506

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 05 de Agosto y el Lunes 19 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Economic assessment of pearl millet commercialization among farmers (en Inglés)"

In recent years, governmental and non-governmental organizations in Mali have given more attention to agricultural markets development to meet consumers' demand. This demand marks a model of mass consumption which is related to an increase of the population. Thereby, different programs have been developed to target agricultural value chains and markets linkage. The main purpose of this study was to assess the emerging marketing value chain of pearl millet in Dioila cercle among farmers. The survey was conducted in seven villages. Primary data was collected through face-to-face using semi-structured questionnaire and secondary data from National Office of Trade and Competition, National Office of Market Observatory, and Organization for Consumers in Dioila. The characterization of farmers was analysed using descriptive statistics. To measure market participation among farmers Heckman two steps model was used. Price spread model to determine different marketing agents' margins at different level of markets and finally Ordinary Least Square (OSL) to determine factors affecting the price spread.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes