Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Dynamics of Social Class, Race, and Place in Rural Education (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
364
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.9 cm
Peso
0.51 kg.
ISBN13
9781623965624

Dynamics of Social Class, Race, and Place in Rural Education (en Inglés)

Craig B. Howley (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Blanda

Dynamics of Social Class, Race, and Place in Rural Education (en Inglés) - Howley, Craig B. ; Howley, Craig B. ; Howley, Aimee

Libro Físico

$ 109.327

$ 136.659

Ahorras: $ 27.332

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 13 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Dynamics of Social Class, Race, and Place in Rural Education (en Inglés)"

Half the world's population lives in rural places, but education scholars and policy makers worldwide give little attention to rural of education. Indeed, most national systems, including in the developed world, treat their educational systems as institutions to"modernize" the global economy. The authors in this volume have different concerns. They are rural education scholars from Australia, Canada, the United States, and Kyrgyzstan, and here their focus is the dynamics of social class: in particular rural schools but also in rural schooling as a local manifestation of a national (and the global) system. For the most part, the volume comprises relevant empirical reports, but none neglects theory, and some privilege theory and interpretation. First and last chapters introduce the texts and synthesize their joint and separate meanings. What are the implications of place for social class? How do class dynamics manifest differently in more and less racially homogeneous rural communities? How does place affect class and how might class affect place? How doesschooling in rural communities reproduce or interrupt social-class mobility across generations? The chapters engage such questions more completely than other volumes in rural education, not as afinal word or interm summary, but as an opening to an important lineof inquiry thus far largely neglected in rural education scholarship.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes