Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Diversity Intelligence: Reimagining and Changing Perspectives (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
234
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 1.6 cm
Peso
0.46 kg.
ISBN13
9783031332494
N° edición
0002

Diversity Intelligence: Reimagining and Changing Perspectives (en Inglés)

Claretha Hughes (Autor) · Palgrave MacMillan · Tapa Dura

Diversity Intelligence: Reimagining and Changing Perspectives (en Inglés) - Hughes, Claretha

Libro Físico

$ 322.368

$ 339.335

Ahorras: $ 16.967

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Lunes 22 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Diversity Intelligence: Reimagining and Changing Perspectives (en Inglés)"

This book develops and amplifies the emerging concept of diversity intelligence, which is the capability of leaders to recognize the value of workplace diversity and to use this information to guide thinking and behavior. Organization leaders need diversity intelligence to better interact with the changing demographics in the US and the global economy, by embracing differences as strengths rather than weaknesses. Without a clear understanding of diversity, leaders are not fully equipped to realize organizational goals through all employees. The author highlights the importance of reimagining diversity and changing perspectives while integrating it into leadership and career development plans alongside intellectual intelligence, emotional intelligence, and cultural intelligence. In order to fully motivate diverse employees, leaders must first be able to recognize differences between themselves and others without it being an obstacle to performance. This edition addresses new topics related to allyship and anti-racism, and discusses how these concepts can sometimes hinder diversity efforts. This book fits in the literature in areas of leadership and business value and aims to satisfy the need for solutions to why diversity training and management efforts continue to fall short of stated goals within organizations. It is a window into how leaders can reflect on their actions and behaviors to effectively implement new diversity strategies, and is an essential read for HR researchers, professionals, consultants, and managers of global operating companies.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes