Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Disordering the Establishment: Participatory art and Institutional Critique in France, 1958–1981 (Art History Publication Initiative) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
336
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781478007920

Disordering the Establishment: Participatory art and Institutional Critique in France, 1958–1981 (Art History Publication Initiative) (en Inglés)

Lily Woodruff (Autor) · Duke University Press · Tapa Dura

Disordering the Establishment: Participatory art and Institutional Critique in France, 1958–1981 (Art History Publication Initiative) (en Inglés) - Lily Woodruff

Libro Nuevo

$ 188.681

$ 198.612

Ahorras: $ 9.931

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Reino Unido (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Martes 09 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Disordering the Establishment: Participatory art and Institutional Critique in France, 1958–1981 (Art History Publication Initiative) (en Inglés)"

In the decades following World War II, France experienced both a period of affluence and a wave of political, artistic, and philosophical discontent that culminated in the countrywide protests of 1968. In Disordering the Establishment Lily Woodruff examines the development of artistic strategies of political resistance in France in this era. Drawing on interviews with artists, curators, and cultural figures of the time, Woodruff analyzes the formal and rhetorical methods that artists used to counter establishment ideology, appeal to direct political engagement, and grapple with French intellectuals' modeling of society. Artists and collectives such as Daniel Buren, André Cadere, the Groupe de Recherche d’Art Visuel, and the Collectif d’Art Sociologique shared an opposition to institutional hegemony by adapting their works to unconventional spaces and audiences, asserting artistic autonomy from art institutions, and embracing interdisciplinarity. In showing how these artists used art to question what art should be and where it should be seen, Woodruff demonstrates how artists challenged and redefined the art establishment and their historical moment.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes