Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Debates on Early Childhood Policies and Practices: Global Snapshots of Pedagogical Thinking and Encounters (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2012
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
041569101x
ISBN13
9780415691017
N° edición
1

Debates on Early Childhood Policies and Practices: Global Snapshots of Pedagogical Thinking and Encounters (en Inglés)

Papatheodorou, Theodora (Edt) (Autor) · Routledge · Tapa Blanda

Debates on Early Childhood Policies and Practices: Global Snapshots of Pedagogical Thinking and Encounters (en Inglés) - papatheodorou, theodora (edt)

Libro Físico

$ 102.227

$ 127.783

Ahorras: $ 25.557

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Martes 09 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Debates on Early Childhood Policies and Practices: Global Snapshots of Pedagogical Thinking and Encounters (en Inglés)"

Globally, Early Years policies and documents have set out aspirational outcomes and benefits for children, their families and the wider society. These policies have emphasised the place of early childhood provision within the wider global agenda, by tackling inequality and disadvantage early on in children’s lives. However, these strategies have also raised further debates regarding the way they have informed and shaped curricula frameworks and pedagogical approaches. The international team of contributors to this book argue that if these issues are not explicitly acknowledged, understood, critiqued and negotiated, emerging policies and documents may potentially lead to disadvantaging, marginalising and even pathologising certain childhoods. Divided into two parts, the volume demonstrates the dialectic nature of both policy and practice. The chapters in this wide-ranging text: explore and articulate the philosophical premises and values that underpin current early childhood policy, curricula and pedagogies explicitly acknowledge and articulate some of potential conflicts and challenges they present provide examples of divergent and creative pedagogical thinking highlight opportunities for enabling pedagogical cultures and encounters. Debates on Early Childhood Policies and Practices is aimed at a wide readership including academics and researchers in early years education, policy makers, undergraduate and postgraduate students, practitioners and early childhood professionals.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes