Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Curricular and Architectural Encounters With W. G. Sebald (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
318
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781032299655
N° edición
1

Curricular and Architectural Encounters With W. G. Sebald (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)

Warren Crichlow (Ilustrado por) · Teresa Strong-Wilson (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

Curricular and Architectural Encounters With W. G. Sebald (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés) - Strong-Wilson, Teresa ; Castro, Ricardo L. ; Crichlow, Warren

Libro Nuevo

$ 152.063

$ 190.079

Ahorras: $ 38.016

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 27 de Junio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Curricular and Architectural Encounters With W. G. Sebald (Studies in Curriculum Theory Series) (en Inglés)"

This book engages with the writings of W.G. Sebald, mediated by perspectives drawn from curriculum and architecture, to explore the theme of unsettling complacency and confront difficult knowledge around trauma, discrimination and destruction. Moving beyond overly instrumentalist and reductive approaches, the authors combine disciplines in a scholarly fashion to encourage readers to stretch their understandings of currere. The chapters exemplify important, timely and complicated conversations centred on ethical response and responsibility, in order to imagine a more just and aesthetically experienced world. In the analysis of BILDUNG as human formation, the book illuminates the pertinent lessons to be learned from the works of Sebald and provokes further investigations into the questions of memory, grief, and limits of language. Through its juxtaposition of curriculum and architecture, and using the prose of Sebald as a prism, the book revitalizes questions about education and ethics, probes the unsettling of complacency, and enables conversation around difficult knowledge and ethical responsibility, as well as offering hope and resolve.An important intervention in standard approaches to understanding currere, this book provides essential context for scholars and educators with interests in the history of education, curriculum architectural education and practice studies, memory studies, narrative research, Sebaldian studies, and educational philosophy.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes