Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Cultivating Excellence in Education: A Critical Policy Study on Talent (Educational Governance Research) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
131
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9783030333539
N° edición
1

Cultivating Excellence in Education: A Critical Policy Study on Talent (Educational Governance Research) (en Inglés)

Annette Rasmussen; Christian Ydesen (Autor) · Springer · Tapa Dura

Cultivating Excellence in Education: A Critical Policy Study on Talent (Educational Governance Research) (en Inglés) - Annette Rasmussen; Christian Ydesen

Libro Nuevo

$ 105.311

$ 131.639

Ahorras: $ 26.328

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 01 de Julio y el Lunes 15 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Cultivating Excellence in Education: A Critical Policy Study on Talent (Educational Governance Research) (en Inglés)"

This book critically analyses the current education political strategy of cultivating excellence in education. It shows how the new policy for selecting talented students in Denmark deconstructs the compromise from which the comprehensive school was built and reduces equal opportunities. It discusses how the current practice of measurement, selection and guidance of talented students brings about significant changes in education policies, in pedagogic practices, a restructuring of school organisations, and changed requirements of teachers. It explains how the internal differentiation of education systems based on self-selection and free choice, but also on new assessment techniques, tends to widen the inequality gap between students. The analysis clearly shows the relationship between the circulation of new ideas and normative frameworks at international level, and their transfer into national policies, while situating these developments in a socio-historical perspective. The book illustrates by means of a concrete case study with important empirical data that demonstrate the reality and influence of this new policy on the day-to-day work of teachers.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes