Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Children's Play and Development: Cultural-Historical Perspectives (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
265
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.8 cm
Peso
0.56 kg.
ISBN13
9789400765788

Children's Play and Development: Cultural-Historical Perspectives (en Inglés)

Schousboe, Ivy ; Winther-Lindqvist, Ditte (Autor) · Springer · Tapa Dura

Children's Play and Development: Cultural-Historical Perspectives (en Inglés) - Schousboe, Ivy ; Winther-Lindqvist, Ditte

Libro Nuevo

$ 322.368

$ 339.335

Ahorras: $ 16.967

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 09 de Agosto y el Viernes 23 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Children's Play and Development: Cultural-Historical Perspectives (en Inglés)"

This book provides new theoretical insights to our understanding of play as a cultural activity. All chapters address play and playful activities from a cultural-historical theoretical approach by re-addressing central claims and concepts in the theory and providing new models and understandings of the phenomenon of play within the framework of cultural historical theory. Empirical studies cover a wide range of institutional settings: preschool, school, home, leisure time, and in various social relations (with peers, professionals and parents) in different parts of the world (Europe, Australia, South America and North America). Common to all chapters is a goal of throwing new light on the phenomenon of playing within a theoretical framework of cultural-historical theory. Play as a cultural, collective, social, personal, pedagogical and contextual activity is addressed with reference to central concepts in relation to development and learning. Concepts and phenomena related to ZPD, the imaginary situation, rules, language play, collective imagining, spheres of realities of play, virtual realities, social identity and pedagogical environments are presented and discussed in order to bring the cultural-historical theoretical approach into play with contemporary historical issues. Essential as a must read to any scholar and student engaged with understanding play in relation to human development, cultural historical theory and early childhood education.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes