Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Black Bodies, White Gold: Art, Cotton, and Commerce in the Atlantic World (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
320
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
25.4 x 17.8 x 1.7 cm
Peso
0.56 kg.
ISBN13
9781478014065

Black Bodies, White Gold: Art, Cotton, and Commerce in the Atlantic World (en Inglés)

Anna Arabindan-Kesson (Autor) · Duke University Press · Tapa Blanda

Black Bodies, White Gold: Art, Cotton, and Commerce in the Atlantic World (en Inglés) - Arabindan-Kesson, Anna

Libro Nuevo

$ 75.424

$ 79.393

Ahorras: $ 3.970

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Black Bodies, White Gold: Art, Cotton, and Commerce in the Atlantic World (en Inglés)"

In Black Bodies, White Gold Anna Arabindan-Kesson uses cotton, a commodity central to the slave trade and colonialism, as a focus for new interpretations of the way art, commerce, and colonialism were intertwined in the nineteenth-century Atlantic world. In doing so, Arabindan-Kesson models an art historical approach that makes the histories of the Black diaspora central to nineteenth-century cultural production. She traces the emergence of a speculative vision that informs perceptions of Blackness in which artistic renderings of cotton--as both commodity and material--became inexorably tied to the monetary value of Black bodies. From the production and representation of "negro cloth"--the textile worn by enslaved plantation workers--to depictions of Black sharecroppers in photographs and paintings, Arabindan-Kesson demonstrates that visuality was the mechanism through which Blackness and cotton became equated as resources for extraction. In addition to interrogating the work of nineteenth-century artists, she engages with contemporary artists such as Hank Willis Thomas, Lubaina Himid, and Yinka Shonibare CBE RA, who contend with the commercial and imperial processes shaping constructions of Blackness and meanings of labor.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes