Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Under the Sign of [Sic]: Sturtevant's Volte-Face (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
344
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
23.2 x 18.2 x 2.3 cm
Peso
0.89 kg.
ISBN13
9781584351221

Under the Sign of [Sic]: Sturtevant's Volte-Face (en Inglés)

Bruce Hainley (Autor) · Semiotext(e) · Tapa Blanda

Under the Sign of [Sic]: Sturtevant's Volte-Face (en Inglés) - Hainley, Bruce

Libro Nuevo

$ 64.401

$ 67.791

Ahorras: $ 3.390

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 12 de Julio y el Martes 23 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Under the Sign of [Sic]: Sturtevant's Volte-Face (en Inglés)"

The first book-length monograph on Elaine Sturtevant, who has focused her career on the artistic copy.Asked to sum up her artistic pursuit, the American artist Elaine Sturtevant once replied: "I create vertigo." Since the mid-1960s, Sturtevant has been using repetition to change the way art is understood. In 1965, what seemed to be a group show by then "hot" artists (Andy Warhol, Jasper Johns, Roy Lichtenstein, George Segal, and James Rosenquist, among others) was in fact Sturtevant's first solo exhibit, every work in it created by herself.Sturtevant would continue to make her work the work of others. The subject of major museum exhibitions throughout Europe and awarded the Golden Lion for lifetime achievement at the 54th Venice Biennale, she will have a major survey at the MoMA, New York, in 2014.In Under the Sign of [sic], Bruce Hainley unpacks the work of Sturtevant, providing the first book-length monographic study of the artist in English. Hainley draws on elusive archival materials to tackle not only Sturtevant's work but also the essential problem that it poses. Hainley examines all of Sturtevant's projects in a single year (1967); uses her Gonzalez-Torres Untitled (Go-Go Dancing Platform) from 1995 as a conceptual wedge to consider contemporary art's place in the world; and, finally, digs into the most occluded part of her career, from 1971 to 1973, when she created works by Michael Heizer and Walter de Maria, and had her first solo American museum exhibit.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes