Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Visual Paranoia in Rear Window, Blow-Up and The Truman Show. (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
148
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
21.0 x 14.8 x 0.8 cm
Peso
0.19 kg.
ISBN13
9783898218122

Visual Paranoia in Rear Window, Blow-Up and The Truman Show. (en Inglés)

Eva Schwarz (Autor) · Ibidem Press · Tapa Blanda

Visual Paranoia in Rear Window, Blow-Up and The Truman Show. (en Inglés) - Schwarz, Eva

Libro Nuevo

$ 54.803

$ 91.339

Ahorras: $ 36.535

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 29 de Julio y el Lunes 12 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Visual Paranoia in Rear Window, Blow-Up and The Truman Show. (en Inglés)"

Against the backdrop of recent postmodern discourse on cultural theory, Eva Schwarz provides a gripping analysis of the concept of what she describes as visual paranoia. Her study is based on a detailed analysis of three films: Alfred Hitchcock's Rear Window (USA, 1954), Michelangelo Antonioni's Blow-up (GB, 1966) and Peter Weir's The Truman Show (USA, 1998). The starting point of all three analyses is the representation of the postmodern media and information age as an incisive culture of the visual, which coincides with the general socio-political trend of cultural paranoia, the roots of which are to be found in American politics and society of the late 1940s and which has since permeated Anglo-American culture.The discourse on the truthfulness of images, the reality of visual representations and the visual as such forms the context out of which the theory of the development of visual paranoia arises. While other paranoia films, usually thrillers or science fiction films, concern themselves with the sociopolitical manifestation of cultural paranoia, the three films chosen for Schwarz's study focus on the fundamental crisis of the visual as such, from scopophilic paranoia in Rear Window to photographic paranoia in Blow-Up, culminating in the scopophobic manifestation of visual paranoia in The Truman Show.The once valid saying, "seeing is believing", can no longer be taken for granted. In postmodern times, the visual cannot be trusted any more.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes