HOT WEEK - Seguimos! Hasta 50% en importados + Envio gratis en compras mayores a $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Violent Games (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
21.6 x 14.0 x 1.8 cm
Peso
0.48 kg.
ISBN13
9781628925623

Violent Games (en Inglés)

Gareth Schott (Autor) · Bloomsbury Publishing PLC · Tapa Dura

Violent Games (en Inglés) - Schott, Gareth

Libro Físico

$ 203.297

$ 406.593

Ahorras: $ 203.297

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 07 de Junio y el Viernes 21 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Violent Games (en Inglés)"

It was over a decade ago that experimental psychologists and media-effects researchers declared the debate on the effects of violent video gaming as "essentially over, +? referring to the way violence in videogames increases aggressive thoughts, feelings and behaviors in players. Despite the decisive tone of this statement, neither the presence nor popularity of digital games has since diminished, with games continuing to attract new generations of players to experience its technological advancements in the narration of violence and its techniques of depiction. Drawing on new insights achieved from research located at an intersection between humanities, social and computer sciences, Gareth Schott's addition to the Approaches in Digital Game Studies series interrogates the nature and meaning of the "violence+? encountered and experienced by game players. In focusing on the various ways "violence" is mediated by both the rule system and the semiotic layer of games, the aim is to draw out the distinctiveness of games' exploitation of violence or violent themes. An important if not canonical text in the debates about video games and violence, Violent Games constitutes an essential book for those wishing to make sense of the experience offered by games as technological, aesthetic, and communicational phenomena in the context of issues of media regulation and the classification of game content "as+? violence.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes