Comenzó HOT SALE Hasta 50% en importados + ENVIO GRATIS en todos los pedidos!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The United Nations and Higher Education: Peacebuilding, Social Justice and Global Cooperation for the 21St Century (Hc) (Peace Education) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2020
Idioma
Inglés
N° páginas
240
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9781648020551

The United Nations and Higher Education: Peacebuilding, Social Justice and Global Cooperation for the 21St Century (Hc) (Peace Education) (en Inglés)

Kevin Kester; Tbd (Autor) · Information Age Publishing · Tapa Dura

The United Nations and Higher Education: Peacebuilding, Social Justice and Global Cooperation for the 21St Century (Hc) (Peace Education) (en Inglés) - Kevin Kester; Tbd

Libro Nuevo

$ 108.527

$ 217.055

Ahorras: $ 108.527

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 05 de Junio y el Miércoles 19 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The United Nations and Higher Education: Peacebuilding, Social Justice and Global Cooperation for the 21St Century (Hc) (Peace Education) (en Inglés)"

In this book, Kevin Kester details how the United Nations promotion of higher education for peace and international understanding sometimes unintentionally contributes to the reproduction of conflict and violence across diverse cultures. He shows this through an in-depth examination of peace curricula, pedagogy and policy in one United Nations higher education institution, where he indicates how dominant philosophical and pedagogical models that signify acceptable peace education ultimately undermine the very goals of educational peacebuilding.Kester contends that theoretical and pedagogical training must develop beyond the dominant psycho-social, rational and state-centric assumptions that permeate the field today if higher education is to better contribute to personal and societal peacebuilding. Drawing from the fields of educational philosophy and sociology, he argues for new concepts of poststructural violence and second order reflexivity that can assist scholars in reducing conflict and building peace in lasting ways. He complements his fieldwork findings with personal reflections throughout the book to reimagine the transformative possibilities of peacebuilding education for the 21st century. 

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes