Feria del libro importado hasta con 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
474
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
24.9 x 18.0 x 3.3 cm
Peso
0.98 kg.
ISBN13
9781138303881
N° edición
1

The Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood (en Inglés)

Erstad, Ola ; Flewitt, Rosie ; Kümmerling-Meibauer, Bettina (Autor) · Routledge · Tapa Dura

The Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood (en Inglés) - Erstad, Ola ; Flewitt, Rosie ; Kümmerling-Meibauer, Bettina

Libro Nuevo

$ 187.983

$ 313.305

Ahorras: $ 125.322

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 16 de Julio y el Jueves 01 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Routledge Handbook of Digital Literacies in Early Childhood (en Inglés)"

As fast-evolving technologies transform everyday communication and literacy practices, many young children find themselves immersed in multiple digital media from birth. Such rapid technological change has consequences for the development of early literacy, and the ways in which parents and educators are able to equip today's young citizens for a digital future.This seminal Handbook fulfils an urgent need to consider how digital technologies are impacting the lives and learning of young children; and how childhood experiences of using digital resources can serve as the foundation for present and future development. Considering children aged 0-8 years, chapters explore the diversity of young children's literacy skills, practices and expertise across digital tools, technologies and media, in varied contexts, settings and countries.The Handbook explores six significant areas: Part I presents an overview of research into young children's digital literacy practices, touching on a range of theoretical, methodological and ethical approaches. Part II considers young children's reading, writing and meaning-making when using digital media at home and in the wider community. Part III offers an overview of key challenges for early childhood education presented by digital literacy, and discusses political positioning and curricula. Part IV focuses on the multimodal and multi-sensory textual landscape of contemporary literary practices, and how children learn to read and write with and across media. Part V considers how digital technologies both influence and are influenced by children's online and offline social relationships. Part VI draws together themes from across the Handbook, to propose an agenda for future research into digital literacies in early childhood. A timely resource identifying and exploring pedagogies designed to bolster young children's digital and multimodal literacy practices, this key text will be of interest to early childhood educators, researchers and policy-makers.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes