Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Risks of Knowing: Developmental Impediments to School Learning (Perspectives in Developmental Psychology) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
1991
Idioma
Inglés
N° páginas
333
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
0306437597
ISBN13
9780306437595
N° edición
1991

The Risks of Knowing: Developmental Impediments to School Learning (Perspectives in Developmental Psychology) (en Inglés)

Karen Zelan (Autor) · Springer · Tapa Dura

The Risks of Knowing: Developmental Impediments to School Learning (Perspectives in Developmental Psychology) (en Inglés) - Karen Zelan

Libro Nuevo

$ 280.500

$ 350.625

Ahorras: $ 70.125

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Viernes 28 de Junio y el Viernes 12 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Risks of Knowing: Developmental Impediments to School Learning (Perspectives in Developmental Psychology) (en Inglés)"

It gives me great pleasure to introduce this important and fascinating book on the internal dilemmas youngsters face in school, which often cause them to stop learning. We are all too ready to ascribe learning problems to an inability to learn and leave it at that. This book should go a long way toward convincing us that using such simpleminded explanations and remedial efforts based on them do not work. Unlike other books that identify the causes of learning disabilities in children or that detail society's impact on the so-called helpless child, The Risks of Knowing is an in-depth study of young people who for reasons of intrapsychic conflicts and of intellectual development make a nega­ tive decision about the learning process. This book is unique in its thorough analysis of the conflicts young people have with learning and in its treatment prescriptions. In case after case, Karen Zelan demonstrates that if young people declare themselves unable to learn it is because for some valid reasons they believe learning is dangerous. The reasons that cause a decision to fail often remain unconscious until they are brought to the child's awareness. When the child is helped to understand the source of any inner dilemmas, both child and parents are able to find better solutions to immediate learning difficulties. Karen Zelan brings a rare expertise to the problems young people find in academic learning.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes