Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Oxford Handbook of Film Music Studies (Oxford Handbooks) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
698
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780190250591

The Oxford Handbook of Film Music Studies (Oxford Handbooks) (en Inglés)

David Neumeyer (Autor) · Oup Usa · Tapa Blanda

The Oxford Handbook of Film Music Studies (Oxford Handbooks) (en Inglés) - David Neumeyer

Libro Nuevo

$ 80.672

$ 134.453

Ahorras: $ 53.781

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Oxford Handbook of Film Music Studies (Oxford Handbooks) (en Inglés)"

Music has been an integral part of film exhibition from its beginnings in the late nineteenth century. With the arrival of sound film in the late 1920s, music became part of a complex multimedia text. Although industry, fan-oriented, and scholarly literatures on film music have existed from early on, and music was frequently among the topics discussed and disputed, only in the past thirty years has sustained scholarly attention gone to music in visual media, beginning with the feature film. The Oxford Handbook of Film Music Studies charts that interdisciplinary activity in its primary areas of inquiry: history, genre and medium, analysis and criticism, and interpretation. The handbook provides an overview to the field on a large scale. Chapters in Part I range from the relations of music and the soundtrack to opera and film, textual representation of film sound, and film music as studied by cognitive scientists. Part II addresses genre and medium with chapters focusing on cartoons and animated films, the film musical, music in arcade and early video games, and the interplay of film, music, and recording over the past half century. The chapters in Part III offer case studies in interpretation along with extended critical surveys of theoretical models of gender, sexuality, and subjectivity as they impinge on music and sound. The three chapters on analysis in Part IV are diverse: one systematically models harmonies used in recent films, a second looks at issues of music and film temporality, and a third focuses on television. Chapters on history (Part V) cover topics including musical antecedents in nineteenth-century theater, the complex issues in sychronization of music in performance of early (silent) films, international practices in early film exhibition, and the symphony orchestra in film.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes