Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Entrepreneurial Self: Fabricating a New Type of Subject (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.4 x 15.6 x 1.6 cm
Peso
0.54 kg.
ISBN13
9781473902336

The Entrepreneurial Self: Fabricating a New Type of Subject (en Inglés)

Ulrich Bröckling (Autor) · Sage Publications Ltd · Tapa Dura

The Entrepreneurial Self: Fabricating a New Type of Subject (en Inglés) - Bröckling, Ulrich

Libro Físico

$ 194.932

$ 324.887

Ahorras: $ 129.955

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Entrepreneurial Self: Fabricating a New Type of Subject (en Inglés)"

"This is a book about who we are today, and how we have become who we are. It is about the engineers of the modern soul, the entrepreneurial self. It is essential reading for all those who care about the incessant demands placed on us to become more than we are, to become entrepreneurs of our selves, to maximise and optimise our capacities in ways that align personal identity and political responsibility." - Professor Peter Miller, London School of Economics & Political Science Ulrich Bröckling claims that the imperative to act like an entrepreneur has turned ubiquitous. In Western society there is a drive to orient your thinking and behaviour on the objective of market success which dictates the private and professional spheres. Life is now ruled by competition for power, money, fitness, and youth. The self is driven to constantly improve, change and adapt to a society only capable of producing winners and losers. The Entrepreneurial Self explores the series of juxtapositions within the self, created by this call for entrepreneurship. Whereas it can expose unknown potential, it also leads to over-challenging. It may strengthen self-confidence but it also exacerbates the feeling of powerlessness. It may set free creativity but it also generates unbounded anger. Competition is driven by the promise that only the capable will reap success, but no amount of effort can remove the risk of failure. The individual has no choice but to balance out the contradiction between the hope of rising and the fear of decline. Ulrich Bröckling is Professor of Cultural Sociology at the Albert-Ludwigs-University Freiburg, Germany.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes