Celebramos el mes del libro con hasta 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The Construction Zone: Working for Cognitive Change in School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
1989
Idioma
Inglés
N° páginas
188
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0521389429
ISBN13
9780521389426

The Construction Zone: Working for Cognitive Change in School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)

Denis Newman; Peg Griffin; Michael Cole (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

The Construction Zone: Working for Cognitive Change in School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés) - Denis Newman; Peg Griffin; Michael Cole

Libro Nuevo

$ 57.907

$ 96.512

Ahorras: $ 38.605

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 21 de Mayo y el Martes 04 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The Construction Zone: Working for Cognitive Change in School (Learning in Doing: Social, Cognitive and Computational Perspectives) (en Inglés)"

In its description of several years of painstaking classroom observations and carefully crafted experimental interventions, the 'construction zone' makes clear the cleavage lines between the everyday requirements of classroom teaching and the practice of experimental psychologists. The best intentions of researchers to improve education are often undermined by such differences. The 'construction zone' is the shared psychological space within which teachers construct environments for their students' intellectual development and students construct deeper understandings of the cultural heritage embodied in the curriculum. The core of the book is a set of analyses of children's developmental changes during classroom lessons and individual tutorials designed to teach basic concepts in such diverse areas as natural science, social studies, and arithmetic. Fusing techniques currently in wide use in microsociology, experimental psychology, and ethnographic studies of the classroom, the authors offer a compelling vision of intellectual development as a process of joint constructive interaction mediated by cultural artifacts. Their approach makes it possible to retain the strength of a developmental perspective which treats intellectual change as a constructive process in the spirit of Piaget, while making it clear that developmental change is simultaneously a social process of cultural transformation as emphasized by Vygotsky and his students.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Respuesta:
Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
Respuesta:
El libro está escrito en Inglés.
Respuesta:
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes