Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada The 1960S Body Through Sculptural Movement and Static Dance - the Works of George Segal, Allan Kaprow, and Yvonne Rainer (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2008
Idioma
Inglés
N° páginas
104
Encuadernación
Tapa Blanda
Peso
0.35
ISBN
9783639055542
ISBN13
9783639055542

The 1960S Body Through Sculptural Movement and Static Dance - the Works of George Segal, Allan Kaprow, and Yvonne Rainer (en Inglés)

Maya Bartel (Autor) · Vdm Verlag Dr. Mueller E.K. · Tapa Blanda

The 1960S Body Through Sculptural Movement and Static Dance - the Works of George Segal, Allan Kaprow, and Yvonne Rainer (en Inglés) - Maya Bartel

Libro Nuevo

$ 89.826

$ 112.282

Ahorras: $ 22.456

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Lunes 01 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "The 1960S Body Through Sculptural Movement and Static Dance - the Works of George Segal, Allan Kaprow, and Yvonne Rainer (en Inglés)"

One of the major cultural upheavals of the 1960s was a blurring of the boundaries that defined traditional art disciplines. In particular, sculpture, performance art and dance came to share many of the same attributes that once made them distinct practices. The works of George Segal, Allan Kaprow and Yvonne Rainer intersect in ways that dramatically elucidate these issues during this period. This study explores these changes arguing that there was an inverse relationship between the performative nature of Segal sculptures and the non-expressive immobility of Kaprow and Rainer performances. This contradiction where sculpture became more performative and dance became more still, challenged long-standing conceptions of these disciplines. Using theorist Pierre Bourdieu and his habitus as a way to think about the role of the body in these art genres offers an understanding of how 1960s bodies used gesture to limit communication through movement. This work will be particularly useful for those interested in movement studies, early American modern art and also will appeal to anyone curious about how their own body is transformed in the presence of visual and performing arts.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes