Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Teaching Information Literacy in Higher Education: Effective Teaching and Active Learning (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2017
Idioma
Inglés
N° páginas
174
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780081009215
N° edición
1
Categorías

Teaching Information Literacy in Higher Education: Effective Teaching and Active Learning (en Inglés)

Mariann Lokse (Autor) · Chandos Publishing · Tapa Blanda

Teaching Information Literacy in Higher Education: Effective Teaching and Active Learning (en Inglés) - Mariann Lokse

Libro Nuevo

$ 113.479

$ 189.131

Ahorras: $ 75.652

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 19 de Junio y el Miércoles 03 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Teaching Information Literacy in Higher Education: Effective Teaching and Active Learning (en Inglés)"

Why do we teach information literacy? This book argues that the main purpose of information literacy teaching in higher education is to enhance student learning. With the impact of new technologies, a proliferation of information sources and a change in the student demography, information literacy has become increasingly important in academia. Also, students that know how to learn have a better chance of adapting their learning strategies to the demands of higher education, and thus completing their degree. The authors discuss the various aspects of how academic integrity and information literacy are linked to learning, and provide examples on how our theories can be put into practice. The book also provides insight on the normative side of higher education, namely academic formation and the personal development process of students. The cognitive aspects of the transition to higher education, including learning strategies and critical thinking, are explored; and finally the book asks how information literacy teaching in higher education might be improved to help students meet contemporary challenges.Presents critical thinking and learning strategies as a basic foundation for information literacyCovers information literacy as a way into deep learning/higher order thinking Provides self-regulation, motivation, and self-respect as tools in learningEmphasizes the interdependence of learning, academic integrity, critical thinking, and information literacyA practical guide to teaching information literacy based on an increased focus on the learning process, an essential for Information literacy graduate students and higher education teaching staff in relevant fields

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes