Buscadays. Hasta 40% dcto en libros importados  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Special Needs, Community Music, and Adult Learning: An Oxford Handbook of Music Education, Volume 4 (Oxford Handbooks) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2018
Idioma
Inglés
N° páginas
352
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780190674441
N° edición
1
Categorías

Special Needs, Community Music, and Adult Learning: An Oxford Handbook of Music Education, Volume 4 (Oxford Handbooks) (en Inglés)

Libro Nuevo

$ 56.989

$ 94.982

Ahorras: $ 37.993

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 20 de Junio y el Jueves 04 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Special Needs, Community Music, and Adult Learning: An Oxford Handbook of Music Education, Volume 4 (Oxford Handbooks) (en Inglés)"

Special Needs, Community Music, and Adult Learning is one of five paperback books derived from the foundational two-volume Oxford Handbook of Music Education. Designed for music teachers, students, and scholars of music education, as well as educational administrators and policy makers, this fourth book in the set focuses on issues and topics that help to broaden conceptions of music and musical involvement, while recognizing that development occurs through many forms. The first section addresses music education for those with special abilities and special needs; authors explore many of the pertinent issues that can promote or hinder learners who share characteristics, and delve deep into what it means to be musical. The second section of the volume addresses music as a shared, community experience, and the diverse and constantly evolving international practice of community music. The chapters in the third section provide evidence that the process of music education exists as a lifelong continuum that encompasses informal, formal, and non-formal methods alike. The authors encourage music educators to think in terms of a music learning society, where adult education is not peripheral to the priority of other age groups, but is instead fully integral to a vision for the good of society. By developing sound pedagogical approaches that are tailored to take account of all learners, the volume endeavors to move from making individual adaptations towards designing sensitive 'universal' solutions. Contributors Carlos R. Abril, Mary Adamek, Kenneth S. Aigen, Chelcy Bowles, Mary L. Cohen, William M. Dabback, Alice-Ann Darrow, John Drummond, Cochavit Elefant, David J. Elliott, Lee Higgins, Valentina Iadeluca, Judith A. Jellison, Janet L. Jensen, Patrick M. Jones, Jody L. Kerchner, Thomas W. Langston, Andreas C. Lehmann, Katrina McFerran, Gary E. McPherson, David Myers, Adam Ockelford, Helen Phelan, Andrea Sangiorgio, Laya H. Silber, Marissa Silverman, Rineke Smilde, David S. Smith, Kari K. Veblen, Janice Waldron, Graham F. Welch

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes