Las preventas y novedades mas esperadas del año hasta 10% + envio gratis a partir de $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Schools, Parents and Governors: A new Approach to Accountability (Routledge Revivals) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2019
Idioma
Inglés
N° páginas
236
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN13
9780367423049
N° edición
1

Schools, Parents and Governors: A new Approach to Accountability (Routledge Revivals) (en Inglés)

Joan Sallis (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Schools, Parents and Governors: A new Approach to Accountability (Routledge Revivals) (en Inglés) - Joan Sallis

Libro Nuevo

$ 138.045

$ 172.556

Ahorras: $ 34.511

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 08 de Julio y el Miércoles 24 de Julio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Schools, Parents and Governors: A new Approach to Accountability (Routledge Revivals) (en Inglés)"

Originally published in 1988, this book was an up to the minute account of the way in which recent government initiatives, including the 1986 Act, would affect accountability and the quest for greater partnership between schools and parents. It pinpoints the central issues of the current debates at the time in a lucid and highly readable way, asking how public commitment to education can be created and sustained, how minimum standards can be reconciled with local variety and freedom, how choice for parents can be reconciled with equal opportunity for children, how less confident and articulate parents can become involved and how a sense of common purpose can be fostered among the confident minority. The book provided an up-to-date assessment of progress in parental involvement; an account of the recent movement here and overseas; and a detailed working guide to the development of school government under the 1986 Act and beyond. While providing an important critique of the consumerist approach to education, the author argues the case, illustrated with practical examples, for a new approach emphasising partnership, mutual accountability, better communication, more open habits be LEAs and more democratic practices within schools, involving staff, governors and parents.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes