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portada 'religion' and the Religions in the English Enlightenment Hardback (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Autor
Año
1990
Idioma
Inglés
N° páginas
288
Encuadernación
Tapa Dura
ISBN
052138530x
ISBN13
9780521385305

'religion' and the Religions in the English Enlightenment Hardback (en Inglés)

Harrison (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Dura

'religion' and the Religions in the English Enlightenment Hardback (en Inglés) - Harrison

Libro Nuevo

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Reseña del libro "'religion' and the Religions in the English Enlightenment Hardback (en Inglés)"

The origin of the modern perception of religion can be traced to the Enlightenment. This book shows how the concepts of "religion" and "the religions" arose from controversies in seventeenth- and eighteenth-century England. The birth of "the religions," conceived of as sets of beliefs and practices, created a new science of religion in which the various "religions" could be studied and impartially compared. Harrison gives a detailed historical picture of the emergence of this concept and how it led to the discipline of comparative religion.

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