HOT WEEK - Seguimos! Hasta 30% en importados + Envio gratis en compras mayores a $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Reading Shakespeare Through Drama (Elements in Shakespeare and Pedagogy) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2022
Idioma
Inglés
N° páginas
75
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
17.8 x 12.7 x 0.6 cm
Peso
0.10 kg.
ISBN13
9781009001984

Reading Shakespeare Through Drama (Elements in Shakespeare and Pedagogy) (en Inglés)

Jane Coles (Autor) · Maggie Pitfield (Autor) · Cambridge University Press · Tapa Blanda

Reading Shakespeare Through Drama (Elements in Shakespeare and Pedagogy) (en Inglés) - Coles, Jane ; Pitfield, Maggie

Libro Físico

$ 48.595

$ 69.421

Ahorras: $ 20.826

30% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Reading Shakespeare Through Drama (Elements in Shakespeare and Pedagogy) (en Inglés)"

Reading Shakespeare through Drama arises out of case study research which focuses on reading as a socio-cultural practice. Underpinned by theories of reading, learning, drama and play, it is, nevertheless, rooted in the everyday work of secondary English classrooms. Utilising the dialogic ambiguities inherent in Shakespeare's playscripts, this collaborative approach to reading pays particular attention to adolescent readers as meaning-makers and cultural producers. The authors examine different iterations of 'active Shakespeare' pedagogies in the UK, the USA and Australia, drawing a distinction between 'reading through drama' as an approach and the theatre inflected practices promoted by well-known arts-based institutions. Observational and interview data highlight the importance of addressing issues concerning identity and representation that are inevitably raised by the study of canonical literature. Importantly, this Element situates teachers' practice within broader ideological contexts at institutional and national policy level, particularly from the perspective of England's highly regulated system of schooling.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes