Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Racialized Identities In Second Language Learning: Speaking Blackness In Brazil (routledge Advances In Second Language Studies) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2016
Idioma
Inglés
N° páginas
262
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 1.6 cm
Peso
0.52 kg.
ISBN13
9781138927780

Racialized Identities In Second Language Learning: Speaking Blackness In Brazil (routledge Advances In Second Language Studies) (en Inglés)

Uju Anya (Autor) · Routledge · Tapa Dura

Racialized Identities In Second Language Learning: Speaking Blackness In Brazil (routledge Advances In Second Language Studies) (en Inglés) - Anya, Uju

Libro Nuevo

$ 295.356

$ 369.195

Ahorras: $ 73.839

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Miércoles 12 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Racialized Identities In Second Language Learning: Speaking Blackness In Brazil (routledge Advances In Second Language Studies) (en Inglés)"

*Winner of the 2019 AAAL First Book Award* Racialized Identities in Second Language Learning: Speaking Blackness in Brazil provides a critical overview and original sociolinguistic analysis of the African American experience in second language learning. More broadly, this book introduces the idea of second language learning as "transformative socialization" how learners, instructors, and their communities shape new communicative selves as they collaboratively construct and negotiate race, ethnicity, gender, sexuality, and social class identities. Uju Anya's study follows African American college students learning Portuguese in Afro-Brazilian communities, and their journeys in learning to do and speak blackness in Brazil. Video-recorded interactions, student journals, interviews, and writing assignments show how multiple intersecting identities are enacted and challenged in second language learning. Thematic, critical, and conversation analyses describe ways black Americans learn to speak their material, ideological, and symbolic selves in Portuguese and how linguistic action reproduces or resists power and inequity. The book addresses key questions on how learners can authentically and effectively participate in classrooms and target language communities to show that black students' racialized identities and investments in these communities greatly influence their success in second language learning and how successful others perceive them to be.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes