Busca, encontrá y lee tu libro favorito en Buscalibre -10% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Poststructuralism and Educational Research (Philosophy, Theory, and Educational Research Series) (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Año
2004
Idioma
Inglés
N° páginas
128
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN
0847691209
ISBN13
9780847691203
Categorías

Poststructuralism and Educational Research (Philosophy, Theory, and Educational Research Series) (en Inglés)

Michael A. Peters; Nicholas C. Burbules (Autor) · Rowman & Littlefield · Tapa Blanda

Poststructuralism and Educational Research (Philosophy, Theory, and Educational Research Series) (en Inglés) - Michael A. Peters; Nicholas C. Burbules

Libro Nuevo

$ 84.906

$ 106.133

Ahorras: $ 21.227

20% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: España (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 18 de Junio y el Jueves 27 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Poststructuralism and Educational Research (Philosophy, Theory, and Educational Research Series) (en Inglés)"

Poststructuralism, and its implications for something called 'postmodernism,' is a major topic of discussion in social theory and research generally, including educational research. The works of the major authors in this tradition (Foucault, Lyotard, Cixous, Derrida, Haraway, to name a few) are challenging and difficult. Yet more and more theorists and researchers in educational scholarship use this term to describe their work. What does poststructuralism mean for these authors, and what significance does it have for educational inquiry? This book takes on these central questions and explores the impact of poststructuralism in language that makes the basic issues at stake accessible for a broad readership. Michael Peters and Nicholas C. Burbules highlight the implications of a poststructuralist stance for the conception of the research subject and examine its standards of validity and methods of investigation. They also lay out the distinguishing characteristics of this approach to educational inquiry, using as examples the particular ways in which writers (including Giroux, McLaren, Lather, and Ball) have tried to incorporate the poststructuralist perspective into their investigations of educational issues. The emphasis throughout this book will be on making these complex theoretical issues tangible and salient for the educational researcher.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes