Celebramos el mes del libro con hasta 40% dcto  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Place, Pedagogy and Play: Participation, Design and Research With Children (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Idioma
Inglés
N° páginas
234
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
27.7 x 22.1 x 1.5 cm
Peso
0.96 kg.
ISBN13
9780367086367
N° edición
1

Place, Pedagogy and Play: Participation, Design and Research With Children (en Inglés)

Jenny Wood (Ilustrado por) · Simon Bell (Ilustrado por) · Matluba Khan (Ilustrado por) · Routledge · Tapa Dura

Place, Pedagogy and Play: Participation, Design and Research With Children (en Inglés) - Khan, Matluba ; Bell, Simon ; Wood, Jenny

Libro Nuevo

$ 123.120

$ 205.200

Ahorras: $ 82.080

40% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Miércoles 26 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Place, Pedagogy and Play: Participation, Design and Research With Children (en Inglés)"

Place, Pedagogy and Play connects landscape architecture with education, psychology, public health and planning. Over the course of thirteen chapters it examines how design and research of places can be approached through multiple lenses - of pedagogy and play and how children, as competent social agents, are engaged in the process of designing their own spaces - and brings a global perspective to the debate around child-friendly environments.Despite growing evidence of the benefits of nature for health, wellbeing, play and learning, children are increasingly spending more time indoors. Indeed, new policy ideas and public campaigns suggest how children can become better connected with nature, yet linking outdoor space to pedagogy is largely overlooked in research. By focusing on three themes within these debates, place and play; place and pedagogy; and place and participation, this book explores a variety of angles to show that best practice requires dialogue between research disciplines, designers, educationists and psychologists, and a move beyond seeing the spaces children inhabit as the domain only of childhood professionals.Through illustrated case studies this book presents a wider picture of the state of childhood today, and offers practical solutions and further research avenues that promote a more holistic and internationally focused perspective on place, pedagogy and play for built-environment professionals.Chapter 12 of this book is freely available as a downloadable Open Access PDF at http: //www.taylorfrancis.com under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND) 4.0 license.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes