HOT WEEK - Seguimos! Hasta 30% en importados + Envio gratis en compras mayores a $50.000  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Pedagogical Perspectives on Cognition and Writing (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2021
Idioma
Inglés
N° páginas
360
Encuadernación
Tapa Blanda
Dimensiones
22.9 x 15.2 x 2.0 cm
Peso
0.53 kg.
ISBN13
9781643172460

Pedagogical Perspectives on Cognition and Writing (en Inglés)

J. Michael Rifenburg (Ilustrado por) · Patricia Portanova (Ilustrado por) · Duane Roen (Ilustrado por) · Parlor Press · Tapa Blanda

Pedagogical Perspectives on Cognition and Writing (en Inglés) - Rifenburg, J. Michael ; Portanova, Patricia ; Roen, Duane

Libro Nuevo

$ 64.660

$ 92.372

Ahorras: $ 27.711

30% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Lunes 10 de Junio y el Lunes 24 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Pedagogical Perspectives on Cognition and Writing (en Inglés)"

Lauer Series in Rhetoric and CompositionEdited by Thomas Rickert and Jennifer BayPedagogical Perspectives on Cognition and Writing addresses a scholarly audience in writing studies, specifically scholars and teachers of writing, writing program administrators, and writing center scholars and administrators. Chapters focus on the place of cognition in threshold concepts, teaching for transfer, rhetorical theory, trauma theory, genre, writing centers, community writing, and applications of the Framework for Success in Postsecondary Writing. The 1980s witnessed a growing interest in writing studies on cognitive approaches to studying and teaching college-level writing. While some would argue this interest was simply of a moment, we argue that cognitive theories still have great influence in writing studies and have substantial potential to continue reinvigorating what we know about writing and writers. By grounding this collection in ongoing interest in writing-related transfer, the role of metacognition in supporting successful transfer, and the habits of mind within the Framework for Success in Postsecondary Writing, Pedagogical Perspectives on Cognition and Writing highlights the robust but also problematic potential cognitive theories of writing hold for how we research writing, how we teach and tutor writers, and how we work with community writers.Pedagogical Perspectives on Cognition and Writing includes a foreword by Susan Miller-Cochran and an afterword by Asao Inoue. Additional contributors include Melvin E. Beavers, Subrina Bogan, Harold Brown, Christine Cucciarre, Barbara J. D'Angelo, Gita DasBender, Tonya Eick, Gregg Fields, Morgan Gross, Jessica Harnisch, David Hyman, Caleb James, Peter H. Khost, William J. Macauley, Jr., Heather MacDonald, Barry M. Maid, Courtney Patrick-Weber, Patricia Portanova, Sherry Rankins-Robertson, J. Michael Rifenburg, Duane Roen, Airlie Rose, Wendy Ryden, Thomas Skeen, Michelle Stuckey, Sean Tingle, James Toweill, Martha A. Townsend, Kelsie Walker, and Bronwyn T. Williams.J. Michael Rifenburg is Associate Professor of English at the University of North Georgia. Patricia Portanova is Professor of English at Northern Essex Community College. Duane Roen is Professor of Writing and Rhetoric at Arizona State University.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes