Comenzó HOT SALE Hasta 50% en importados + ENVIO GRATIS en todos los pedidos!  Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Music for a Mixed Taste: Style, Genre, and Meaning in Telemann's Instrumental Works (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Editorial
Año
2015
Idioma
Inglés
N° páginas
726
Encuadernación
Tapa Blanda
ISBN13
9780190247850

Music for a Mixed Taste: Style, Genre, and Meaning in Telemann's Instrumental Works (en Inglés)

Steven Zohn (Autor) · Oup Usa · Tapa Blanda

Music for a Mixed Taste: Style, Genre, and Meaning in Telemann's Instrumental Works (en Inglés) - Steven Zohn

Libro Nuevo

$ 76.197

$ 152.393

Ahorras: $ 76.197

50% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Martes 04 de Junio y el Martes 18 de Junio.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music for a Mixed Taste: Style, Genre, and Meaning in Telemann's Instrumental Works (en Inglés)"

Georg Philipp Telemann gave us one of the richest legacies of instrumental music from the eighteenth century. Though considered a definitive contribution to the genre during his lifetime, his concertos, sonatas, and suites were then virtually ignored for nearly two centuries following his death. Yet these works are now among the most popular in the baroque repertory. In Music for a Mixed Taste, Steven Zohn considers Telemann's music from stylistic, generic, and cultural perspectives. He investigates the composer's cosmopolitan "mixed taste"--a blending of the French, Italian, English, and Polish national styles-and his imaginative expansion of this concept to embrace mixtures of the old (late baroque) and new (galant) styles. Telemann had an equally remarkable penchant for generic amalgamation, exemplified by his pioneering role in developing hybrid types such as the sonata in concerto style ("Sonate auf Concertenart") and overture-suite with solo instrument ("Concert en ouverture"). Zohn examines the extramusical meanings of Telemann's "characteristic" overture-suites, which bear descriptive texts associating them with literature, medicine, politics, religion, and the natural world, and which acted as vehicles for the composer's keen sense of musical humor. Zohn then explores Telemann's unprecedented self-publishing enterprise at Hamburg, and sheds light on the previously unrecognized borrowing by J.S. Bach from a Telemann concerto. Music for a Mixed Taste further reveals how Telemann's style polonaise generates musical and social meanings through the timeless oppositions of Orient-Occident, urban-rural, and serious-comic.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Blanda.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes