Tenes 15% dcto usando el código dFELIZDIAPAPA - Válido del 10 al 16 de Junio, Aplica   Ver más

menú

0
  • argentina
  • chile
  • colombia
  • españa
  • méxico
  • perú
  • estados unidos
  • internacional
portada Music as Multimodal Discourse: Semiotics, Power and Protest (en Inglés)
Formato
Libro Físico
Idioma
Inglés
N° páginas
256
Encuadernación
Tapa Dura
Dimensiones
23.6 x 15.5 x 1.8 cm
Peso
0.50 kg.
ISBN13
9781474264426

Music as Multimodal Discourse: Semiotics, Power and Protest (en Inglés)

Way, Lyndon C. S. ; Mckerrell, Simon ; Bouissac, Paul (Autor) · Bloomsbury Academic · Tapa Dura

Music as Multimodal Discourse: Semiotics, Power and Protest (en Inglés) - Way, Lyndon C. S. ; McKerrell, Simon ; Bouissac, Paul

Libro Nuevo

$ 362.929

$ 382.030

Ahorras: $ 19.102

5% descuento
  • Estado: Nuevo
Origen: Estados Unidos (Costos de importación incluídos en el precio)
Se enviará desde nuestra bodega entre el Jueves 08 de Agosto y el Jueves 22 de Agosto.
Lo recibirás en cualquier lugar de Argentina entre 1 y 3 días hábiles luego del envío.

Reseña del libro "Music as Multimodal Discourse: Semiotics, Power and Protest (en Inglés)"

We communicate multimodally. Everyday communication involves not only words, but gestures, images, videos, sounds and of course, music. Music has traditionally been viewed as a separate object that we can isolate, discuss, perform and listen to. However, much of music's power lies in its use as multimodal communication. It is not just lyrics which lend songs their meaning, but images and musical sounds as well. The music industry, governments and artists have always relied on posters, films and album covers to enhance music's semiotic meaning. This book considers musical sound as multimodal communication, examining the interacting meaning potential of sonic aspects such as rhythm, instrumentation, pitch, tonality, melody and their interrelationships with text, image and other modes, drawing upon, and extending the conceptual territory of social semiotics. In so doing, this book brings together research from scholars to explore questions around how we communicate through musical discourse, and in the discourses of music. Methods in this collection are drawn from Critical Discourse Analysis, Social Semiotics and Music Studies to expose both the function and semiotic potential of the various modes used in songs and other musical texts. These analyses reveal how each mode works in various contexts from around the world often articulating counter-hegemonic and subversive discourses of identity and belonging.

Opiniones del libro

Ver más opiniones de clientes
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)
  • 0% (0)

Preguntas frecuentes sobre el libro

Todos los libros de nuestro catálogo son Originales.
El libro está escrito en Inglés.
La encuadernación de esta edición es Tapa Dura.

Preguntas y respuestas sobre el libro

¿Tienes una pregunta sobre el libro? Inicia sesión para poder agregar tu propia pregunta.

Opiniones sobre Buscalibre

Ver más opiniones de clientes